Business Case: Bunzl

Over Bunzl

Bunzl is een toonaangevende multinational die gespecialiseerd is in het leveren van operationeel noodzakelijke producten voor zowel de food- als de non-foodsector. De organisatie richt zich op het optimaliseren van verpakkings- en verzendprocessen voor klanten en levert hen uitgebreide logistieke en administratieve ondersteuning. Bunzl levert aan grote logistieke en industriële bedrijven, supermarktketens en e-commerce ondernemingen. Met vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en het Verenigd Koninkrijk levert Bunzl een grote diversiteit aan producten die van belang zijn voor het succesvol functioneren van haar klanten. Zo dragen ze bij aan de operationele efficiëntie en het succes van wereldwijde ondernemingen.

Het probleem

  • Mogelijke vertragingen in de ontwikkeling en lancering van nieuwe producten.
  • Afname van klanttevredenheid en -retentie door niet-geoptimaliseerde digitale kanalen.
  • Daling in conversiepercentages en ROI door niet geoptimaliseerde SEA-campagnes.
  • Achterstand in snelgroeiende e-commerce markt door gebrek aan nieuwe SEA-strategieën.
  • Onvoldoende zichtbaarheid en vindbaarheid van de webshop door gebrek aan een specialist in digital ads.
  • Om die redenen werd er gezocht naar een E-commerce Product Owner en Digital Advertising Specialist.

Het doel

Het versterken van de groei en optimalisatie van de e-commerce activiteiten en de online zichtbaarheid en verkoopresultaten maximaliseren.

De uitdaging

In de huidige arbeidsmarkt is het vinden van gekwalificeerde professionals voor e-commerce en digitale advertentiefuncties uitdagend. De vraag naar dergelijke talenten is hoog, terwijl het aanbod beperkt is. Kandidaten met de juiste combinatie van technische vaardigheden, strategisch inzicht en ervaring in e-commerce zijn schaars. Daarnaast maakt de sterke concurrentie om talent het moeilijk om talenten aan te trekken en te behouden. Dit geldt vooral voor functies waar specifieke expertise en ervaring van belang zijn.

Het resultaat

Een prettige en succesvolle samenwerking waarbij Bunzl via DigiteQ een nieuwe E-commerce Product Owner en Digital Advertising Specialist heeft mogen verwelkomen.

Inspire

13
Gesprekken met Digital professionals

Connect

3
Kandidaten gestart

Impact

2
Jaar partnership

“Met steeds meer specifieke digitale rollen is het werven van de juiste kandidaten vaak lastig. Je kunt veel sneller schakelen met een partij als DigiteQ, die wel het netwerk hebben van die specialisten. DigiteQ leverden meteen de talenten die we echt nodig hadden. Ik zie niet het werk wat jullie doen, maar in the end zitten er hier mensen op hun plek waar we mee vooruit kunnen. Het is het daadwerkelijk oplossen van het probleem, en dat met snelheid.”

Frank Daamen

Manager E-commerce

Meer weten?

Wil jij ook gebruik maken van ons netwerk? Of wil je vrijblijvend advies over de uitdagingen binnen jouw organisatie of team? Maak vrijblijvend een afspraak! Neem contact met ons op via +31 (0) 20 809 0345  of stuur een email naar @digiteqwork.nl