Business Case: DPG Media

Dit is DPG Media.

Met meer dan 90 sterke nieuwsmerken, magazines, televisieprogramma’s, radiostations en online services is DPG Media de meest toonaangevende mediagroep van Nederland en België. Dat vraagt om vakmanschap en ondernemerschap. En dat in een no-nonsens organisatie.
Bij DPG Media werken talloze journalisten, designers, (online) marketeers, video producers, IT-specialisten, data analisten, bezorgers en vele anderen samen om élke dag de betrouwbaarste media aan te bieden. DPG Media gelooft namelijk dat goed geïnformeerde consumenten en sterke community’s bijdragen aan een betere wereld.

Het probleem

  • Het recruitment team heeft de uitdaging om voor een bedrijf met meer dan 5.500 professionals continue de juiste mensen aan te trekken.
  • Er zijn veel functies die een hoog opleidingsniveau of een zeer specifieke skill-set vragen.
  • Niet iedereen binnen de markt is op de hoogte van alle innovatieve projecten die DPG Media uitvoert. Er hangt nog een imago van ‘traditionele media en drukkerij’ omheen.

Het doel

  • Ondersteunen van het recruitment team door de juiste professionals te vinden, te
    enthousiasmeren en te introduceren bij DPG Media.
  • De managers in staat stellen om hun jaarlijkse doelen te behalen, door hun teams te
    versterken.

De uitdaging

In een markt waar er 130 vacatures per 100 werknemers zijn is het voor iedereen lastig om de überhaupt een werknemer aan te trekken. Als je dan net als DPG Media in een nog uitdagendere markt zit met meer concurrentie en ook nog extra hoge eisen stelt aan het personeel, dan komt deze verhouding nog verder uit elkaar te liggen. De uitdaging voor DPG Media is professionals te enthousiasmeren voor alle gave en innovatieve projecten die ze uitvoeren. Daarnaast willen ze onder professionals het imago versterken van een digital first bedrijf en niet meer bekend staan als een ouderwetse uitgeverij.

Het resultaat

Inspire

25
Gesprekken met Digital professionals

Connect

4
Kandidaten gestart

Impact

3
Jaar partnership

“Als corporate recruiter zoek je in de samenwerking met een specialistisch bureau een partnership waarbij je aangevuld wordt. In de betrokken samenwerking met Alexandre/DigiteQ ervaren wij extra expertise van de markt, voordelen van het uitgebreide DigiteQ netwerk en een pro-actieve houding in het meedenken bij processen. Reeds meerdere jaren zijn wij zeer tevreden over de samenwerking en zien deze als een voorbeeld van hoe de partnership met een bureau moet zijn.”

Robin Pichler

Recruiter