Business Case: Popal Mobility Group

Dit is PMG.

Het bedrijf achter populaire fietsmerken als Popal, Supersuper en Cangoo. Ook runnen wij Nederlands grootste e-bike platform Fietsenwinkel.nl. Leuk je te ontmoeten. Ons verhaal. Begonnen als een familiebedrijf, maar uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat meerdere populaire fietsmerken vertegenwoordigt. Onze gewortelde familiewaarden zijn nog steeds erg belangrijk voor ons, en we staan altijd open voor nieuwe mensen met nieuwe ideeën. Onze doelen zijn duidelijk: we streven naar uitmuntendheid en gaan elke uitdaging aan die op ons pad komt. Als echte ondernemers zijn we een familie van vrijgevochten mensen, creatievelingen die van eenvoud een kunstwerk maken, visionairs die dromen durven waarmaken en avonturiers die nieuwe grenzen verkennen. Ieder op zijn eigen manier, maar altijd gericht op onze gezamenlijke doelen.

Het probleem

  • De organisatie heeft een flinke acquisitie gedaan door het eCommerce platform Fietsenwinkel.nl in te lijven. Dit was voor hen de eerste stap om ook online echt aanwezig te zijn, maar er ontbrak nog binnen het moeder bedrijf de nodige kennis.
  • Zonder de juiste managers op de (online) marketing posities kan PMG niet bouwen aan de toekomst.
  • Er moeten twee strategische functies gevuld worden met mensen die de fundering gaan vormen van het online succes en fungeren als de rechterhand van de Managing director.

Het doel

  • Het vinden van jonge en gedreven Marketing en eCommerce strategen die behoefte
    hebben aan een uitdaging zoals PMG.
  • De organisatie klaarmaken voor de toekomst door de juiste mensen op de juiste plek
    neer te zetten.

De uitdaging

  • PMG is als noch als merk noch als organisatie bij het grote publiek bekend, dat zijn voornamelijk  de namen van hun producten zelf en niet de organisatie erachter.
  • Kandidaten op een goede manier inlichten over de cultuur, de visie, de missie en mogelijkheden van PMG, zodat zij hiervoor te enthousiasmeren zijn. De juiste screening toepassen, zodat PMG ook daadwerkelijk de fundering kan leggen door deze professionals aan te nemen.

Het resultaat

Inspire

4
Gesprekken gevoerd

Connect

2
Kandidaten gestart

Impact

1
Jaar partnership