Business Case: Harman International

Het resultaat

Een prettige en succesvolle samenwerking. Waarbij Harman Kardon via DigiteQ in de afgelopen jaren minimaal 3 nieuwe collega’s heeft mogen verwelkomen. Waaronder een Conversion Optimization Specialist, E-commerce Merchandiser en Digital E-commerce Lead EMEA.

Inspire

13
Gesprekken met Digital professionals

Connect

3
Kandidaten gestart

Impact

2
Jaar partnership

Het probleem

  • Het behouden van het concurrentievoordeel in de snel ontwikkelende markt van audiotechniek.
  • Verminderde capaciteit om te voldoen aan groeiende vraag en veranderende consumentenbehoeften.
  • Geremde ontwikkeling van digitale marketingstrategieën en optimalisatie van online verkoopkanalen.
  • Om deze redenen werd er gezocht naar een Conversion Optimization Specialist, E-commerce Merchandiser en Digital E-commerce Lead EMEA.

Het doel

  • De juiste professionals vinden om de concurrentiepositie te versterken en groeimogelijkheden te benutten.
  • De capaciteit te vergroten om zo te voldoen aan de groeiende vraag en marktdynamiek.
  • De ontwikkeling van digitale marketinginitiatieven te versnellen en de online verkoopprestaties te optimaliseren.

De uitdaging

Het vinden van geschikte professionals in deze competitieve arbeidsmarkt is voor iedereen lastig. Voor Harman International is dit nog lastiger door de noodzaak dat professionals over bepaalde specifieke vaardigheden binnen digital marketing en eCommerce moeten beschikken, in combinatie met internationale ervaring.

Over Harman International

Harman International is een snelgroeiend technologiebedrijf, gevestigd in Amsterdam. Met een passie voor innovatie, richt Harman zich op het leveren van toonaangevende audiotechniek met hoogwaardig design. Onder Harman International vallen merken zoals Harman/Kardon en JBL. Hun producten strekken zich uit over een breed assortiment, met een focus op audio- en entertainment technologieën die het dagelijks leven verbeteren. Met een team van getalenteerde professionals streeft Harman ernaar om met een focus op innovatie en design in de behoeften van de consumenten te voorzien.

“Als we kijken naar recruitment bureau’s, dan is het niet zo dat ik met elk recruitment bureau kan samenwerken. Daarbij is DigiteQ, als we extern gaan, wel mijn eerste en eigenlijk ook mijn enige optie. DigiteQ is veel meer een businesspartner dan een platte handelaar in professionals. Ze zijn goed op de hoogte van de cultuur en wat voor een mensen daarbij passen. Daar is DigiteQ heel goed in en dat is iets wat je niet zomaar begrijpt. Ze hebben altijd iemand in de pipeline, maar het is niet alleen de snelheid van handelen. Het is ook de kwaliteit van de match die daarin het verschil maakt.”

Dave Seedorf

Director